W swojej pracy z dziećmi stosuję różne metody.


Należą do nich:
  • Nauka czytania metodą symultaniczno – sekwencyjną
    (SZKOŁA KRAKOWSKA) prof. J. Cieszyńskiej
  • Elementy metody E. Wianeckiej - Manualne Torowanie Głosek
    oraz program słuchowy
  • Kinezjologia Edukacyjna P.Dennisona
  • "Dotyk i komunikacja" M. i Ch. Knillów
  • Trening mózgu metodą EEG-Biofeedback
Klasyczne metody logopedyczne:
  • słuchowa,
  • wzrokowa,
  • fonetyczna,
  • mechaniczna.


Wspieram w rozwoju dzieci dotknięte autyzmem, Zespołem Aspergera, Zespołem Downa, afazją, mózgowym porażeniem dziecięcym, niedosłuchem, opóźnionym rozwojem mowy. Pomagam kształtować poprawną wymowę, uczę ładnego wypowiadania się w języku polskim, pomagam rodzicom w zakresie stymulowania rozwoju mowy dziecka i profilaktyce zaburzeń mowy. Starsze dzieci w wieku szkolnym mogą przezwyciężać trudności w nauce czytania i pisania (dysleksja, dysortografia) przy współpracy z logopedą.

Ważnym elementem terapii jest nauka czytania metodą sylabową, która wywołuje aktywność obu półkul mózgowych oraz uruchamia procesy kompensacyjne, warunkując zmiany plastyczne w uszkodzonych strukturach. Dzięki nauce czytania dzieci ćwiczą także prawidłowe artykulacje i słuch fonemowy oraz koncentrację i uwagę dowolną. Umiejętność czytania sylab pomaga w szybkiej nauce czytania i rozumienia tekstu pisanego.